پرسپولیس نیوز : ما الان پول هتل نداریم، پول باند بچه‌ها را نداریم، آشپزخانه ما تعطیل شده، شما باور می‌کنید؟

وقتی مشغول بررسی پیشنهاد داماش گیلان مبنی بر برگزاری بازی حذفی مقابل پرسپولیس در تهران بودیم خبر دیگری به دستمان رسید. خبری که تأیید و تکذیب آن برعهده مالک باشگاه است اما خبر این بود که یک ایرانی مقیم آلمان که اصالتاً گیلانی هم هست حاضر شده اسپانسر باشگاه داماش گیلان شود. این شخص که گفته می‌شود نمایندگی یکی از معتبرترین ماشین‌های موجود در بازار جهانی را در ایران دارد 3 شرط را برای اسپانسرینگ خود مطرح کرده است. اول اینکه فقط تیم فوتبال را تحت پوشش مالی خود قرار دهد، دوم اینکه هیچ کدام از اعضای کادر باشگاه را نمی‌خواهد و معرفی نفرات جدید هم باید برعهده او باشد و شرط سوم اینکه نام باشگاه را هم تغییر دهد. حالا اینکه چقدر این خبر صحت دارد و مالک باشگاه آیا موافقت می‌کند یا نه، مسأله‌ای است که باید منتظر پاسخش باشیم.

در حالی که هواداران پرسپولیس به خاطر میهمان بودن تیمشان برای دو بازی متوالی و حساس در جام حذفی دلخور بودند اما از رشت خبر رسید که مسوولان داماش آمادگی خود را برای برگزاری بازی در تهران اعلام کردند. خبری که شاید باورش هم در مرحله نیمه نهایی این جام سخت بود اما ظاهراً مشکلات مالی طاقت آنها را تاب کرده که چنین تصمیم غیرمنتظره‌ای گرفتند. امیر عابدینی هم این موضوع را تأیید می‌کند و برای تصمیمش دلایلی هم دارد البته این موضوع در حال حاضر قطعیت پیدا نکرده است.

خبری که مبنی بر موافقت شما برای بازی حذفی با پرسپولیس در تهران شنیده‌ایم صحت دارد؟
حقیقتش را بخواهید ما بدمان نمی‌آید که با پرسپولیس در تهران بازی کنیم! با این شرایط مالی بدی که داریم برای‌مان هم خیلی خوب است البته باید همه هزینه‌های ما را بدهند.
اگر دروغ نگویم منتظر شنیدن تکذیب این خبر بودم اما…
نه، خیلی هم درست است. ما الان پول هتل نداریم، پول باند بچه‌ها را نداریم، آشپزخانه ما تعطیل شده، شما باور می‌کنید؟ واقعاً با این بدهکاری زیاد نمی‌دانیم چه کار باید بکنیم. حالا شما تصور کنید در این شرایط پرسپولیس با پشتوانه مالی و تدارک خوب به رشت می‌آید، هوادار هم که دارد.
اما بازی در رشت شانس پیروزی داماش را افزایش می‌دهد و با بازی در تهران خیلی فرق می‌کند.
خیلی تفاوت ندارد، ما اگر بتوانیم در رشت پرسپولیس را شکست دهیم مطمئن باشید در تهران هم می‌توانیم.
شما برای بازی در تهران چه چیزهایی می‌خواهید؟
ببینید این بازی اگر در رشت باشد 12-10 هزار نفر می‌آید اما اگر در تهران باشد 70-60 هزار نفر. ما این بلیت‌فروشی را می‌خواهیم. از طرفی تبلیغات دور زمین در ورزشگاه آزادی گران‌تر است. از هر نظر برای ما مفید خواهد بود.
حتماً شما هم 10 درصد استادیوم را به پرسپولیس می‌دهید؟
نه، اتفاقاً آنها اگر 10 درصد آزادی را به ما بدهند کافی است چون حدود 10 هزار نفر می‌شود، 90 درصد ورزشگاه هم برای پرسپولیس. ما با استقلال هم در تهران بازی می‌کنیم و این دو هفته برای ما خیلی خوب است.
به نظر شما هیأت مدیره موافقت می‌کند؟
منتظرم که جلسه بگذارند شاید مخالفت کنند اما من در وضعیتی هستم که چاره‌ای ندارم. من یک مثال می‌زنم. شما با همسایه‌تان قهر هستید، منزلتان آتش می‌گیرد، همسایه با یک سطل آب به سمت خانه شما می‌دود، آیا شما چون با او قهر هستید سطل آب را نمی‌گیرید؟ حتماً می‌گیرید چون زندگی‌تان در حال نابود شدن است. من همه جوانب را در نظر گرفته‌ام. این اتفاق مرهمی است بر زخم بچه‌های تیم.
به نظر شما بازیکنان هم قبول می‌کنند؟ هرچند باید تابع باشگاه باشند.
همانطور که گفتید آنها تابع باشگاه هستند و مطمئنم مشکلی ندارند. شما این را هم در نظر بگیرید که اگر ما در تهران ببریم بیشتر لذتبخش است یا در رشت یا اگر در تهران ببازیم هضمش راحت‌تر است یا در رشت.
فکر می‌کنید با این تصمیم و در صورت باخت شما را متهم به پرسپولیسی بودن نمی‌کنند؟
ممکن است این مسائل هم مطرح شود اما من نگاه می‌کنم که منافع تیم کجا است. ما باید بتوانیم تأمین بودجه کنیم. ضمن اینکه فرض محال که محال نیست، شاید بردیم.
آن وقت برای فینال حذفی چه کار می‌کنید، همین پیشنهاد را می‌دهید؟
اگر مشکلاتمان مرتفع نشود بله، وگرنه چه کسی بدش می‌آید با خیال راحت در خانه‌اش بازی کند. شما فکر کنید بعد از قرعه‌کشی ما میهمان می‌شدیم.
آن وقت که هزینه‌های‌تان بیشتر هم می‌شد.
صد درصد، اما الان اگر به تهران بیاییم سود هم می‌کنیم.
شما قبل از بازی پرسپولیس – ذوب‌آهن در جام حذفی گفته بودید که قبل از شروع مسابقه پرسپولیس 4 گل از میزبانش پیش است حالا با این شرایطی که دارید حتماً پرسپولیس با گل‌های بیشتری از داماش پیش خواهد بود؟
اینطور نیست و مطمئن باشید ما پرسپولیس را شکست می‌دهیم چه در تهران و چه در رشت.
سوالم را دوباره تکرار می‌کنم، تصمیم عجیب و سختی گرفتید؟
من به تیم اعتقاد دارم و همانطور که گفتم مشکلات مالی ما را وادار به چنین کاری کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)