سایت AFC در گزارشی به شکست سنگین جوانان ایران برابر کره جنوبی اشاره کرد.

کره جنوبی قهرمان 11 دوره این رقابت‌ها که در مرحله‌ی گروهی عملکرد نسبتا ضعیفی داشت و در 3 بازی مرحله‌ی گروهی فقط 3 گل زده بود برابر ایران، تیم سرگروه گروه الف در راس‌الخیمه امارات به میدان رفت و موفق شد تیم پرامید اکبر محمدی را با حساب پرگل 4-1 شکست دهد و ضمن صعود به مرحله‌ی نیمه‌نهایی این مسابقات، جواز حضور در جام جهانی جوانان ترکیه در سال آینده را نیز کسب کند.

از سویی تیم جوانان ایران که تا قبل از بازی با کره جنوبی فقط یک گل خورده داشت، در یک بازی یکطرفه با 4 گل مونگ چانگ چین، لی کوانگ هان، کیم سئونگ جان و کونگ چانگ هون شکست خورد.
برای بازیکنان کره جنوبی فقط 2 دقیقه کافی بود تا از دفاع سرسخت ایران عبور کند و گل اول بازی را بزند.

ایران که در 3 بازی قبل در مرحله‌ی مقدماتی 9 گل زده بود سراپا حمله شد تا لی چانگ جئون، دروازه‌بان کره جنوبی به تکاپو بیفتد و دو موقعیت گل از احسان پهلوانی را در دقایق 16 و 18 گرفت تا این‌که جهانبخش توانست گل تساوی را با غفلت دفاع کره به ثمر برساند.

در ادامه موقعیت‌های ایران یکی پس از دیگری از دست رفت تا در نهایت 4 دقیقه پس از نیمه‌ی دوم ایران چوب از دست دادن موقعیت‌های فراوانش را بخورد. در ادامه بازی احساسی ایران راه به جایی نبرد تا کره جنوبی به راحتی از دفاع متزلزل و جلو آمده ایران عبور کند و گلزنی کند.

ایران که در مرحله‌ی مقدماتی قدرتمندترین تیم مسابقات بود، در این بازی سایه‌ای از تیم مرحله‌ی مقدماتی بود تا این‌که سرمربی تیم ایران پس از بازی اعتراف کند، امروز روز بد ایران بود.

اکبر محمدی هم‌چنین گفت: این نتیجه به دلیل سطح فنی دو تیم نبود، بکله به دلیل بدشانسی ما بود.

محمدی ادامه داد: ما در هر دو نیمه خیلی زود گل خوردیم. گل‌هایی که بیشتر از غفلت بازیکنان خودمان بود و می‌شد جلوی آن را گرفت اما بازیکنان من فقط 18 سال سن دارند و نمی‌شود آنها را کنترل کرد. بازیکنان ایران در برابر مهاجمان قدرتی کره جنوبی کم آوردند.

محمدی خاطرنشان کرد: فرصت‌های زیادی را برای گلزنی داشتیم اما نتوانستیم آنها را به گل تبدیل کنیم.

هم‌چنین لی کونگ جونگ از بازیکنانش به دلیل بازی خوب تمجید کرد و گفت: مردانش لیاقت حضور در جام جهانی را دارند.

سرمربی کره جنوبی درباره جزییات بازی گفت: می‌دانستیم ایران تیم فیزیکی و تاکتیکی است. برای همین در نیمه‌ی نخست محافظه‌کار بودیم اما با استفاده از نقطه قوتمان یعنی سرعت توانستیم بر ایران چیره شویم

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)