مرجع خبری پرسپولیس :  این نوشته مروری ست بر گفته های مسئولان استقلال درباره یک مصاحبه از پزشک تیم در خصوص دوپینگ بازیکنان.

1. بازی با الاتفاق تمام شده و پزشک استقلال کنارم ایستاده؛« بازیکنان من بدون اجازه این مکمل ها را استفاده کردند. ما چیزی به آنها نگفتیم . جرم این بچه مثل کسی است که از یک مواد فروش ، سیگار خریده است.»

2. آقای پزشک درحالی که هنوز هیچ ارگانی ، رسما خبر دوپینگ استقلالی ها را تائید نکرده ، می پذیرد که بازیکنانش از JACK3D استفاده کرده اند. او برگه ای را از جیبش بیرون می آورد که ته برگ نمونه گیری روز دربی جام حذفی است و مهدی امیرآبادی صراحتا نوشته که از مکمل استفاده کرده است. آزمایشی که در ماه آخر سال 2011 است. او می گوید:«این مکمل ها در ماه های آخر سال 2011 به متیل هگزانامین آلوده شده اند و از سال 2012 ، این شرکت روی محصولاتش نوشته این ماده ممنوعه است اما بازیکنان من از پودری استفاده کرده اند که چیزی درباره آلوده بودنش روی آن نوشته نشده بود.» آقای پزشک این جملات را زمانی می گوید که مدیر اطلاع رسانی باشگاه استقلال هم به ما چسبیده است. این دو دقایقی بعد مقابل دوربین برنامه 90 هستند و این حرف ها تکرار می شود.

3. صبح یکشنبه ؛ با مدیر رسانه ای استقلال تماس می گیریم. از او درباره انتشار مصاحبه می پرسیم. اینکه انتشار این گفت و گو معنایش پذیرش دوپینگ از سوی بازیکنان استقلال است. چیزی که مدیر تیم تکذیبش می کند. او مشکلی برای انتشار ندارد و می گوید بار دیگر با پزشک هماهنگ شود و آقای پزشک در تماس مجدد حرف هایش را کمی هم تند تر از قبل می کند و جزئیاتی بیشتر درباره ماده ای که بازیکنانش استفاده کرده اند مطرح می کند.

4. ساعت 20:40 دقیقه یکشنبه شب تلفن همراهم به صدا در می آید. نظری جویباری آن سوی خط است. هنوز سلام را نگفته بحث را به ماجرای مصاحبه پزشک تیم می کشاند و می گوید:« حاج آقا فتح الله زاده خواسته بپرسم این آقای دکتر با شما مصاحبه کرده؟ او می خواهد این مصاحبه را تکذیب کند. می گوید این حرف ها را نزده. اصلا چیزی از سوی فدراسیون به ما اعلام نشده . کی گفته بازیکنان ما دوپینگی هستند؟ » او اصرار به تکذیب مصاحبه از سوی دکتر تیم دارد اما ما زیر بار این موضوع نمی رویم.

5. ساعت 12 شب است ؛ جلسه آتشینی در دفتر کار علی فتح الله زاده برگزار شده. مدیر استقلال تا توانسته پزشکان تیمش را نواخته. مدیر رسانه ای استقلال تقاضا دارد تا توضیحاتی از سوی باشگاه استقلال برای مصاحبه صبح پزشک تیم داده شود ، تنها با این شرط که در متن خبر اشاره شود این توضیحات با فشار باشگاه به پزشک تیم منتشر می شود ، چند جمله ای را از این اتفاق روی سایت می گذارد. صبح روز بعد روابط عمومی باشگاه همین قصه را از زبان تیم می نویسد و تاکید می کند هیچ یک از بازیکنان استقلال متیل هگزانامین استفاده نکردند. آنها رسانه ها را تهدید به شکایت کرده اند.

6. چند ساعت بعد کمیسیون بدوی تشکیل می شود . بازیکنان استقلال تذکر کتبی می گیرند . اسم های شان اعلام می شود . هاشمیان ، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون به خبرآنلاین می گوید:«ما ماست مالی نکردیم و به کسی تخفیف ندادیم. این پرونده روند قانونی اش را طی کرده است و حکم صادر شده.» نکته کلیدی حرف های رئیس کمیته پزشکی این ها هستند:«ما بعد از رسیدن جواب آزمایش ها ، نتیجه را به باشگاه اعلام کردیم. آنها درخواست نمونه دوم را نداشتند. هفته قبل جلسه استماع حرف های بازیکنان برگزار شد و در نهایت کمیسیون بدوی رای داد.»

7. دوشنبه شب در برنامه 90 عادل حرف های پزشک تیم استقلال را پخش کرد. بسته های jack3d را نشان داد. بسته هایی که روی آنها نکاتی درباره دوپینگ بودن نوشته شده بود. او گفت ، مدیر استقلال تکذیبش کرد. مجری اصرار داشت همه چیز ماست مالی شده و مدیر استقلال به اصرار سعی می کرد جلوی انحراف عادل فردوسی پور را بگیرد و مدام از مغلطه و مغالطه می گفت تا نتیجه خودش را بگیرد. از پودرهای آلوده سخن گفت و غیرآلوده. از واژگانی پزشکی که حتی دکتر هاشمیان فدراسیون فوتبال هم خیلی از آنها سر در نمی آورد.

8. مهمترین بخش از همه این قصه حرف های پایانی علی فتح الله زاده بود:« من پزشکانم را بازخواست کردم چون وقتی هیچ چیزی ابلاغ نشده ، چرا رفته اند مصاحبه کرده اند.» این همان نکته ای بود که قبل از این در قالب تکذیبیه ای از سوی باشگاه استقلال طرح شده بود. حرف هایی که نظری جویباری در تماس تلفنی می گفت . اینکه امیرآبادی و حسینی چه دانسته و چه ندانسته از نظر باشگاه اصلا پودری مصرف نکرده بودند! حتما آنها کلامی غیر از حقیقت هم نگفته اند. این ماییم که مغلطه می کنیم. دروغ می نویسیم. خودمان را به شکل پزشک استقلال در می اوریم و از زبان او با خودمان مصاحبه می کنیم که آقایان خداوندگاران حقیقت گویی هستند.

فرهاد عشوندی

 

 

 

*مطالب مرتبط:

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)