مرجع خبری پرسپولیس : چند روز تا برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال و اعضای هیئت رییسه آن باقی مانده و فضای این روزهای فوتبال ایران به سان جو سیاسی این روزها؛ تحت تاثیر انتخابات قرار گرفته است.

بازی های انتخاباتی ، تبلیغات به طرق مختلف، یارگیری و یار کشی های درون حزبی ، تخریب رقبا، وعده و وعید در راستای افزایش اقبال رای دهندگان، افشا گری ها و لاپوشانی ها و… تنها بخشی از این فضا را شامل میشود.

فوتبال دوستان هم منتظر انتخاب رییس جدیدی در راس تشکیلات فدراسیون هستند ، شخصی که باید ویرانه ناکامی های پیاپی تیمهای ملی و باشگاهی را ترمیم کند و مرهمی باشد بر دل شکسته دوستداران این ورزش مهیج که سالیان سال است تنها شاهد بخش ناکامی آن بوده اند.اما آیا میتواند؟

انتظارات مردم از رییس آینده فدراسیون بی تردید در یکی دو خط نمیگنجد اما حداقل های مد نظر آنها پیشرفت فوتبال در رده های ملی و باشگاهی، برگزاری لیگی پویا و حرفه ای نزدیک به استانداردهای جهانی ، صعود تیم ملی به جام جهانی و از همه مهمتر برخورد با فساد حاکم و استقلال فدراسیون فوتبال است.

بی شک یکی از دلایل لاپوشانی(شما بخوانید ماست مالی! )افتضاح اخیر دوپینگ فوتبال ایران همین برگزاری انتخابات و اتمسفر ناشی از آن بوده است. افتضاحی که برگ زرین دیگری بر دفتر افتخارات این فدراسیون افزود و صفحه جدیدی در کنار آرای عجیب کمیته انضباطی در مقاطع مختلف ، تصمیمات ستاد من در آوردی “منشور اخلاقی” ، جانب داری آشکار و قابل بحث سازمان برگزاری مسابقات از یکی دو تیم خاص ، منع جذب دروازه بان خارجی ، قانون سقف قرارداد و اجرای آن تنها برای چند تیم بی نفوذ در تشکیلات ، جبهه گیری همگانی و سراسری تمام مسئولان در قبال اشتباه دو بازیکن و پیشروی تا سرحد محو آنها و… را ایجاد کرد.

اما تفاوت مورد آخری با موارد قبلی در این است که با وجود ادله بی پایه و اساس و به عبارتی مضحک مسئولان کمیته ضد دوپینگ در تفسیر رای خود و حرکات شنیع مدیر عامل باشگاه مورد اتهام آنهم در رسانه ملی و ناله و نفرین های مجرمان که ظاهرا اندکی کمتر از “سه قورت” شان باقی مانده ، این افتضاح به وجود آمده و اثرات شوم آن با مجموع آب دریاها  نیز تطهیر شدنی نخواهد بود!

رسالت موجود بر دوشمان از یک طرف و حس دلسوزی برای فوتبال ایران که زمانی به آن لقب “آقای آسیا ” داده بودند و حالا با همین دست تصمیمات ناصحیح به “سید دوم” آسیا سقوط کرده  از طرف دیگر ؛ وظیفه همگان خصوصا اصحاب رسانه و قلم را در پیگیری این موضوع سنگین تر از قبل میکند  تا شاید بتوان چشمه گل آلود کنونی را با “پیل” بست ، چرا که از موعد بستنش با “بیل” زمان بسیاری میگذرد و دیگر امکان انجام آن وجود ندارد.

برای موفقیت در عرصه های ملی و باشگاهی خصوصا در رقابتهای آسیایی پیش از هر اقدامی باید چهره خاک گرفته و کثیف فوتبال را از کژی ها و آلاینده ها پاک کرد. فوتبالی که بیش از ورزش بودن ، تبدیل به تجارتی پر سود برای عده ای شده که در راستای تامین منافع خود حاضر به هر اقدامی هستند ولو به قیمت نابودی فوتبال ایران. فوتبالی که پر شده از دلال ها ،  فساد ،  دوپینگ ، رشوه و تمام کج روی های دیگری که به ذهن ما هم خطور نمی کند. فوتبالی که به راحتی هر چه تمام تر ابتدایی ترین قواعد آنرا رعایت نمیکنند و قوانین را زیر پا میگذارند. فوتبالی که خیلی وقت است رقابت سالم در آن به کیمیا تبدیل شده و جای خود را به جک تری دی آنهم بدون برچسب “ممنوعیت استفاده” داده که بدون شک دلیلی کوبنده و محکمه پسند برای حکم صادر شده اخیر است!

حضرات ورزشی و غیر ورزشی داوطلب برای ریاست فدراسیون فوتبال و تمامی عوامل دخیل در لاپوشانی ناشیانه این فاجعه نیز باید این مهم را در نظر بگیرند و بدانند کف مطالبات فوتبال دوستان و فوتبال فهمان ایرانی مقابله با پدیده شوم “دلالی” و “فساد ” و “دوپینگ” میباشد نه سر پوش  گذاشتن بر فجایع ورزشی و توجیه این موارد با ادله ای غیر قابل باور که بیش از هر چیز با شعور مخاطبان بازی میکند.

هر چند که با نگاهی به لیست کاندیداهای این انتخابات و دیدن اسامی تعدادی از بانیان اصلی موارد منحوس ذکر شده در بین این اسامی ، که البته برای خود بختی بلند قائل شده و تمایل خود برای “انتخاب مجدد” را کتمان نمیکنند؛ امیدمان را برای بهبود شرایط و تغییر مسیر به سمت جاده پاکی و صداقت و رقابت مردانه به یاس تبدیل میکند…

علی ستایش

 

انتهای گزارش اختصاصی مرجع خبری پرسپولیس[ستاد پیگیری فاجعه دوپینگ فوتبال ایران]

 

 

 

 

*مطالب مرتبط:

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)