مرجع خبری پرسپولیس : دوشنبه شب دکتر احمد هاشمیان برای توضیح حکم بازیکنان متهم به دوپینگ روی خط تلفنی برنامه 90 آمد و در جواب فردوسی‌پور که حکم فعلی را ماست مالی می‌دانست گفت: تا به حال هیچ ورزشکاری در دنیا به خاطر مصرف این ماده محروم نشده است. البته پیش آمده بازیکنانی در ابتدا با حکم محرومیت روبرو شوند، اما پس از شکایت و فرجام‌ خواهی آن‌ها این حکم به توبیخ کتبی تغییر یافته است.

به گزارش مرجع خبری از جهان ورزش ، این اظهار نظر دکتر هاشمیان در حالی بود که در سایت‌های رسمی، اسامی ورزشکاران زیادی که به دلیل مصرف «متیل هگزانامین» با محرومیت قطعی روبرو شده‌اند وجود دارد.

سال 2009: 5 دونده جامائیکایی از جمله یوهان بلیک، به دلیل مصرف این ماده متهم شدند. جادکو، کمیته مبارزه با دوپینگ امیدوار بود مصرف این ماده در این زمان نقض قوانین ضد دوپینگ نباشد، اما با این وجود این ورزشکاران را از شرکت در مسابقات جهانی برلین منع کرد.

سال 2010: در جریان مسابقات مشترک المنافع دامولا اوسایمی دونده زن نیجریایی از «متیل هگزانامین» استفاده کرده بود که به همین خاطر، مدال طلای او پس گرفته و از این مسابقات کنار رفت.

سال 2011: رابرت کندریک تنیس باز مطرح آمریکایی به دلیل مصرف این ماده از شرکت در مسابقات جهانی فرنچ اوپن 2011 منع و به مدت یکسال توسط فدراسیون جهانی تنیس با محرومیت روبرو شد.

سال 2011، دیمیتری اسمورف دونده قزقستانی به دلیل مثبت بودن آزمایش «متیل هگزانامین» در مسابقات وی‌های چین باید 2 سال محرومیت را سپری کند.

سال 2012، سرجیو سیلوا ورزشکار پرتغالی مسابقات جهانی سه گانه هم بخاطر مصرف این ماده با محرومیتی 6 ماهه روبرو شده است

انتهای گزارش مرجع خبری پرسپولیس[ستاد پیگیری فاجعه دوپینگ فوتبال ایران]

 

 

 

*مطالب مرتبط:

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)