مرجع خبری پرسپولیس : یک سال دیگر را همراه با غم ها و شادی ها در کنار شما سپری کردیم.

 

خادمان شما در پایگاه اینترنتی مرجع خبری باشگاه پرسپولیس، قدیمی ترین وبگاه تخصصی باشگاه پرسپولیس، از یکم فروردین تا 29 اسفندماه 1389 با پوشش شش هزار و ششصد و سی و شش 6636 خبر ، و میانگین نزدیک به 20 عدد خبر در طول شبانه روز در خدمت شما بودند.

 

با پخش 280 گزارش تصویری از مسابقات ، اردوها و تمرینات سعی کردیم تا شما احساس حضور در کنار تیم محبوبتان را تجربه کنید ، و با انتشار نسخه الکترونیکی روزنامه های ورزشی نزدیک به 300 روز در سال و پوشش ویدئویی 30 مسابقه تلاش کردیم تا بخشی از نیازها و انتظارات شما از یک سایت کامل پرسپولیسی را براورده کنیم.

 

 

پیش از هر رسالت خبری و خبرگزاری ، ما این مرجع را یک پایگاه هوادارای تمام و کمال از ارتش سرخ پایتخت می دانیم که در طول سال گذشته بارها و بارها به انحای مختلف در برابر حاشیه سازان و ضربه زنندگان به آن ایستادیم تا دشمنان این درخت تنومند مجال عرض اندام در برابر یک جامعه 30 میلیونی را در سر خود نداشته باشند.

 

مروری میکنیم بر فراز و نشیب های گذشته بر این سال…

 

سال 89 را با مسابقات انتهایی لیگ نهم و جام حذفی آغاز کردیم که در سوم خرداد و با قهرمانی جام حذفی در حضور یکصد هزار تماشاگر به اوج رسید.

 

http://www.pnnc.ir/images/88/R_02_KH/1.jpg

 

فصل نقل و انتقالات هم با امید و آرزوهای هواداران آغاز شد و قول های بی پایان که هرچه به پایان نزدیک شد کمتر محقق شد. جمله تاریخی خلعتبری (99 درصد مرا پرسپولیسی بدانید) هم نشان داد ، با 1 درصد در فصل نقل و انتقالات چه کارها که نمی توان کرد!

 

لیگ با مسابقه برابر تراکتورسازی و کینه ی شتری تراکتوری های تبریز از محبوب ترین تیم آسیا آغاز شد و فاجعه آتش کشیدن ورزشگاه آزادی رخ داد. جایی که پرسپولیس در خانه خودی مظلوم واقع شد و از کاپیتان آن با پرتاب بطری و سنگ پذیرایی شد. اتفاقاتی که در نهایت منجر به دو جلسه محرومیت تراکتورسازی و یک جلسه محرومیت پرسپولیس شد.

 

روزهای پرسپولیس در تابستان آفتابی بود که با انتشار یک خبر آزرده شدیم اما باز هم به کار خود ادامه دادیم : تجلیل از خبرنگاران عرصه خبری پرسپولیس.

 

شهریور ماه مراسم تجلیل از برترین های اخلاق نهمین دوره لیگ برتر را به خود دید که در آن کریم باقری به عنوان بازیکن برتر اخلاق 9 دوره لیگ برتر معرفی شد . پس  از آن اولین توقف پرسپولیسی که اوج گرفته  بود برابر شهرداری در تبریز رقم خورد و اتفاقات عجیب و غریب ورزشگاه مصاحبه آتشین دایی از جو حاکم بر تبریز را به دنبال داشت.

 

 

پاییز 89 با مسابقه دوستانه ایران برابر بزریل رنگ دیگری به خود گرفت و فوتبال غم زده ایران بعد از حذف در مقدماتی جام جهانی را دوباره گرم کرد. یک ماه بعد پس از انجام نظرسنجی مرجع خبری پرسپولیس ، خواست هواداران پرسپولیس محقق شده و پیراهن این تیم پس از سال ها از سفید به مشکی تغییر رنگ داد.

 

 

مهرماه با تک گل دقایق پایانی استقلال و پیروزی در دربی با گل مردود و جنجالی پرسپولیس که بعدها مشخص شد در شرایط سالم به ثمر رسید به پایان رسید. عکس فتوشاپی روزنامه علی فتح الله زاده(استقلال جوان) برای مردود نشان دادن گل پرسپولیس هم سوژه اهالی فوتبال شد.

 

 

آبان و آذرماه 89 سیاه ترین روزهای پرسپولیس را به خود دید که نقطه عطف آن با قهر و خداحافظی کاپیتان کریم باقری از تیم همراه بود. پس از پیروزی برابر ذوب آهن ، استیل آذین و نفت و شکست برابر مس ، کاپیتان به یکباره در تمرینات غایب شد وساطت ها بی فایده بود و تلاش برای بازگرداندن کریم به تیم جای خود را به تکاپو برای برگزاری بازی خداحافظی داد.

 

شکست برابر مس با باخت های متوالی ادامه یافت تا به بازی جنجالی برابر تراکتورسازی در تبریز رسید. پس از کسب نتایج ضعیف با وساطت حبیب کاشانی رضایی بخشیده شده و به ترکیب پرسپولیس بازگشته بود. در این مسابقه جنجالی که با اخراج بحث برانگیز جاسم کرار همراه بود ، تراکتورسازی با پنالتی و تک گل کرار در حالی به برتری رسید که پرسپولیسی ها به شدت نسبت به نحوه قضاوت خداداد افشاریان معترض بودند و اعتراضات با بیانیه “لشکرکشی علنی برابر مردمی ترین تیم تاریخ ایران” به اوج خود رسید.

 

 

 

 

پس از اعتراض شدیدالحن و همه جانبه پرسپولیسی ها نسبت به رفتار کمیته داوران در برخورد با این تیم ، انتقادات از وضعیت پرسپولیس هم آغاز شد. پرسپولیس با یک پنالتی به تراکتورسازی باخته بود اما نحوه بازی این تیم جای توجیه باقی نمی گذاشت.

 

«جشن و شادی و پایکوبی برای دق دادن هواداران» ،  «پرسپولیس کلیشه ای دایی» ،  «نقدی بر این بازی ضعیف پرسپولیس» ،  «دفاع-هافبک-حمله هر سه پرایراد» و  «درد این تیم به استخوان پرسپولیسی رسیده» ، مطالبی از این دست بود.

 

 

پس از این نمایش پرانتقاد پنجمین شکست برابر صبای قم هم در ورزشگاه آزادی رقم خورد و دایی رسما از سرمربی گری پرسپولیس استعفا کرد. یک روز بعد حبیب کاشانی در باشگاه پرسپولیس تشکیل جلسه داده و ضمن مخالفت با این استعفا ، اعضای تیم دسته جمعی با حضور در منزل دایی وی را به تمرینات بازگرداندند.

 

 

 

 

در این ماه بحث انتقال تیم فوتبال نفت تهران به اراک هم مطرح شد که برنامه جنجالی نود با پرخشاگری نمیانده مجلس روی آنتن تلویزیون به عادل فردوسی اعتراضات بسیاری را برانگیخت.

 

در ابتدای دی ماه اتفاق خوبی برای مرجع خبری پرسپولیس رخ داد و مقاله گزارشی این مرجع در خصوص انتقال تیم فوتبال نفت به اراک در تلویزیونی دولتی انگلیس با ذکر نام منبع منعکس شد.

 

 

 

در ادامه حکم خفیف کمیته انضباطی در خصوص حرکت تاسف بار حمله جاسم کرار به کمک داور مسابقه تیم های تراکتورسازی و پرسپولیس صادر شده و اذهان عمومی را بهت زده کرد. کمیته انضباطی در حالی جاسم کرار را به دلیل سیلی زدن به گوش داور تنها 5 جلسه محرومیت از همراهی تیمش محکوم کرد که اگر هر کجای دیگری از دنیا چنین اتفاق مشابهی رخ می داد بازیکن مورد نظر دست کم یک سال از حضور در میادین محروم می شد.

 

در این ماه همچنین افشاگری یکی از بازیکنان تیم صبای قم در خصوص صحبت های یکی دو تن از بازیکنان پرسپولیس حین مسابقه برابر این تیم بار دیگر آتش اختلافات در پرسپولیس را شعله ور کرد.

 

 

دی و بهمن زمان برگزاری مسابقات جام ملت های آسیا و اردوی نیم فصل تیم ها بود که در آن بار دیگر رفتار نامناسب رضایی بازیکن جنجالی پرسپولیس در اردوی دوبی باعث اخراج وی از اردو  شد. مصاحبه آتشین این بازیکن بر علیه کادرفنی و سرمربی پرسپولیس در بازگشت به تهران و پیش از تشکیل جلسه  و تصمیم گیری کمیته انضباطی عملا پل های بازگشت وی را خراب کردمصاحبه های متوالی بعدی کار وی و سرمربی پرسپولیس را به دادگاه و شکایت کشی کشاند.

 

 

روزهای بعدی بهمن نوید شادی برای پرسپولیس و هوادارانش داشت که خیلی زود برای آنان تبدیل به یأس شد.  علی کریمی هم محترمانه از استیل آذین جدا شد و جدی ترین گزینه وی برای انتخاب تیم بعدی، پرسپولیس معرفی شد. مذاکرات روند مثبتی را طی کرد و چراغ سبز دایی و کریمی شرایط را برای بازگشت جاوگر پس از 2 سال به خانه محیا کرده بود. دایی گفت “با کریمی صحبت میکنم تا به پرسپولیس بیاید” و  کریمی گفت “حرف های دایی بوی رفاقت می دهد ، در ایران برای پرسپولیس بازی می کنم”.

نظرسنجی مرجع خبری پرسپولیس و رای قاطع 90 درصدی هواداران برای بازگشت کریمی به پرسپولیس نیز نشان از شور و هیجان به وجود آمده بود که در پایان با انتقال کریمی به شالکه تمام این رویاها نقش بر آب شد.

 

دوم بهمن ماه روز پایانی حضور شاهزادگان پارسی امپراطور در قطر بود و ایران با شکست یک بر صفر برابر کره جنوبی در یک چهارم پایانی جام ملت های آسیا حسرت قهرمانی اش 39 ساله شد. افشین قطبی از تیم ملی جدا شده و به شیمیزواسپالس ژاپن پیوست و تیم بدون سرمربی ایران در دیدار دوستانه از قبل برنامه ریزی شده برابر روسیه قرار گرفت و به پیروزی رسید!

 

اسفندماه هم با حمله یک لیدر به سرمربی پرسپولیس در باشگاه پرسپولیس و مقابل دیدگان حبیب کاشانی روزهای سیاهی را به خود دید. اهالی فوتبال یکی پس از دیگری این اتفاق شوم را محکوم کردند به جز مدیر باشگاه پرسپولیس.

 

همین اتفاق عجیب و غیرحرفه ای مدیریت کافی بود تا برخی محافل حاشیه ساز دست پیش را برای دشمنی با پرسپولیس بگیرند و با تیترهای جنجالی از دوست ضارب خود حمایت کنند! پس از این اتفاق بود که علی دایی در کنفرانس مطبوعاتی گفت “حبیب کاشانی اگر 10 درصد مرا دوست دارد با این افراد برخورد کند” ، که کاشانی هم با کدخدامنشی و تشکیل جلسه صلح و صفا قائله را فیصله داد.

 

 

پس از پشت سر گذاشتن تمام این ماجراهای جنجالی پرسپولیس پا به مسابقات آسیایی گذاشت و با ترکیب نصفه و نیمه خود نتایج ضعیف لیگ را در آسیا تکرار کرد و سال را به پایان رساند.

 

***

 

در طول سال 89 در پنجمین سال فعالیت خود علاوه بر حمایت همه جانبه از سرخپوشان پایتخت و مقابله با ضربه زنندگان به آن ، تلاش کردیم با ایده های نو از تکرار و روزمرگی دوری کنیم و بتوانیم خدمات نوینی را به هواداران شایسته پرسپولیس عرضه کنیم. گزارش لحظه  به لحظه مسابقاتی که به صورت زنده از تلویزیون پخش نمی شود ، نمودار گرافیکی از وضعیت تیم پرسپولیس در لیگ برتر ، گزارش ویدئویی از گل های تیم و رویدادها و مصاحبه های مهم اعضای تیم ، راه اندازی فروشگاه محصولات ویدئویی و فراهم سازی بخش گفتگوی آنلاین برای هواداران و اعضای سایت بخشی از این اقدامات بود.

 

 

 

پرسپولیس نیوز دات کام-مرجع خبری باشگاه پرسپولیس ، یک پایگاه کاملا هواداری است و از سوی هیچ نهاد و ارگانی پشتیبانی نشده و کارکنان آن هیچ گونه حق الزحمه ای برای کار در آن دریافت نمی کنند و ناچارند در کنار مشاغل اصلی خود، تنها با عشق و علاقه ای که به ارتش سرخ پایتخت و هواداران آن دارند ، به این فعالیت مستمر بپردازند.

 

در این آغازین روزهای بهار به پویا نوایی و حسام خضری همکاران پرتلاش و صادقم در این مرجع  که در طول سال گذشته خدمت گزار شما بودند و از هیچ تلاشی جهت اطلاع رسانی به شما فروگذاری نکردند   خسته نباشید گفته و آرزوی پیروزی و سربلندی در مراحل مختلف زندگی برای ایشان دارم.

 

امیدواریم در سال پیش رو نیز بتوانیم با غلبه بر موانع و مشکلات موجود و فراهم سازی هزینه های فعالیت، بتوانیم همچنان به عنوان به روز ترین رسانه سرخ جهان در خدمت هواداران پرسپولیس باشیم و اعتماد و دعای خیر و نفس گرم شما تنها پشتوانه ماست.

 

بر ما سالی گذشت و بر زمین گردشی و بر روزگار حکایتی

امید آنکه آن کهنه رفته باشد به نیکوئی و این نو آید به شادی


هر روزتان نوروز ، نوروزتان پیروز ، سرخپوش باشید

مدیریت خبرگزاری خصوصی مرجع خبری باشگاه پرسپولیس

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)